naar inhoud
Lucienne

Studenten bieden digitale hulp in huis

09 jun
Sinds 1 december stuurt BEEGO IT-studenten aan huis om je te helpen met digitale vragen. Van computers of smartphones die te traag werken tot het instellen van een slimme televisie, geen digitale vraag is hen te veel. Lucienne woont in Keiem en leerde dankzij Beego online te betalen.

Iedereen mee in de digitale wereld

Sinds de corona-uitbraak vergaderen we nog meer digitaal, videobellen we met familie, betalen we steeds meer contactloos en doen we online boodschappen. Mensen kopen een toestel, maar moeten er vervolgens ook mee aan de slag. Beego schakelt informaticastudenten in die je steeds met veel geduld uitleg geven.

Persoonlijk contact

Sommige mensen halen niet graag een onbekende in huis. Beego bezorgt je vooraf een foto van de student die gaat langskomen. Een uurtje voor ze arriveren krijg je een sms, mondmaskers en handgel zorgen ervoor dat het bezoek coronaproof verloopt. De studenten zijn minstens 18 en volgen hogere studies. Technisch zijn het krakken, maar ze leggen alles met veel geduld en in mensentaal uit.

Tarieven

Bij Beego betaal je 19 euro per half uur dat de student bij je thuis is, met een minimum van één uur. Daarbij komt een fietsvergoeding van 3 euro. De eerste afspraak krijg je een halfuur gratis. Je betaalt altijd met je bankkaart aan het einde van de opdracht.

  • Maak een afspraak via www.beego.be, mail naar info@beego.be of bel naar 078 485 400 (lokaal tarief).
  • Gezinnen die worden begeleid door het Sociaal Huis of door huiswerkbegeleiding De Katrol kunnen gebruikmaken van een digicheque waardoor de hulp heel wat minder duur is. Neem hiervoor contact op met het Sociaal Huis.

Lucienne leerde online shoppen met Beego

Lucienne woont in de Wittepoortstraat in Keiem en is een tevreden Beegogebruikster. “Toen ik een eerste keer over Beego heb gelezen in het stadsmagazine heb ik me ingeschreven omdat ik graag wilde leren hoe ik online aankopen kon doen. Uiteindelijk heb ik twee maal bezoek gehad van Frederick die me leerde hoe online te betalen. Dat is toen enorm goed meegevallen. Hij was van in het begin heel erg vriendelijk, ik voelde mij direct op mijn gemak.”

“Ondertussen kan ik vlotjes online betalen, overschrijvingen doen, etc. Door gezondheidsredenen moet ik veel medicatie en vitaminen kopen. Door ze online te kopen komt dat voor mij een pak voordeliger uit en ben ik bovendien ook zeker dat ik m’n bestelling de volgende dag al in huis heb.”

Nieuwsoverzicht