naar inhoud
logo streeteo

Je volgende bewonerskaart is digitaal

09 jul
Op 1 september vervallen de bewonerskaarten. Dit jaar moet je je kaart niet vervangen want we schakelen over naar digitale kaarten.

Ik heb een bewonerskaart, wat moet ik doen?

Eind augustus vervalt je papieren bewonerskaart. De nieuwe wordt automatisch verlengd en vervangen door een digitaal exemplaar. Het enige wat je moet doen is je huidige kaart uit je auto halen. Beschik je over een tweede kaart? Dan zal het parkeerbedrijf je contacteren per e-mail, of per brief als ze je e-mailadres niet hebben, zodat je ook deze kaart kunt aanvragen.   

Wat is een digitale bewonerskaart?

Vanaf september is er geen controle meer op de papieren bewonerskaart. Het parkeerbedrijf koppelt je nieuwe digitale kaart aan je nummerplaat en controleert zo of je over een geldige vergunning beschikt.

Nieuwe bewoner van de blauwe zone?

Dan heb je recht op een bewonerskaart. Alleen wie gedomicilieerd is in de zones voor kortparkeren kan een bewonerskaart krijgen. Nieuwe inwoners kunnen dit vanaf september aanvragen aan het onthaal in het stadhuis als het adres gewijzigd is op de identiteitskaart.

Nieuwe nummerplaat?

Geef je nieuwe nummerplaat door aan het parkeerbedrijf. Ze schrappen je bestaande nummerplaat en voorzien een parkeerkaart voor je nieuwe nummerplaat.

Welke documenten zijn er nodig om een eerste bewonerskaart aan te vragen?

  • identiteitskaart op naam van de aanvrager;
  • inschrijvingsbewijs van de wagen (deel 1).

Als je geen eigenaar bent van de wagen, dan breng je ook het verzekeringsattest mee en een attest van de werkgever waaruit blijkt dat je permanent over een bedrijfswagen beschikt.

Hoeveel kost een bewonerskaart?

Per adres kan je maximum twee kaarten aanvragen. De eerste bewonerskaart is gratis, voor je tweede kaart betaal je 100 euro.

Voor meer informatie kan je terecht bij parkeerbedrijf Streeteo, 058 58 01 00, parkeren.diksmuide.be@streeteo.com, https://be.streeteo.com/nl/Cities/DKOW

Nieuwsoverzicht