naar inhoud
Thuis

Hiervoor moet je voortaan niet meer naar het stadhuis komen

24 jul
Een achttal attesten van de dienst burgerzaken kun je voortaan volledig van thuis uit afhandelen. Je ontvangt het attest doorgaans een vijftal minuten later in je mailbox. De aanvraag gebeurt digitaal aan de hand van je eID.

Inwoners die minder fan zijn van het digitaal verhaal kunnen uiteraard nog steeds terecht bij het stadspersoneel voor een geprint attest.

 

Overzicht volautomatische attesten

Voor volgende zaken hoeven inwoners in principe niet meer naar het stadhuis te komen:

 

Hoe werkt het?

Klik op de link van het attest dat je wil opvragen en vervolledig alle stappen. Je ontvangt doorgaans na vijf minuten een e-mail met daarin de link naar je attest. Een eID-reader wel vereist. Wie geen eID-reader heeft, kan het gewone formulier invullen op www.diksmuide.be/eloketoverzicht. Een medewerker van de dienst burgerzaken maakt in dat geval het attest op en stuurt het op met de post. Wie het niet zo heeft voor digitale formulieren kan uiteraard nog steeds terecht bij de collega’s van de dienst burgerzaken.

Nieuwsoverzicht